Do góry

spór w servisie ebay

Temat zamknięty
Camill
110
Camill 110
06.02.2013, 15:20

Witam,jestem tu nowa tak jak i moja "dzialalnosc" na ebay.Mam pytanko.Sprzedalam przedmiot na kup teraz. To bylo tydzien temu.Kupujacy otworzyl mi sprawe w centrum rozstrzygania sporów o calkowita refundacje poniewaz przedmiot nie dotarl. Byl wyslany 2 klasa standardowa bez tracking number co bylo zawarte w opisie aukcji.Zaznaczylam tez,ze zwroty beda bez oplat za wysylki oraz po zwróceniu przedmiotu. Odpisalam,ze mam tylko paragon z wpisanym jego kodem pocztowym i ze przesylka moze sie opóznic bo to nie raz sie zdarza.Nie kupil w koncu tego miesiac tamu tylko zaledwie tydzien.On jednak sie upiera,ze mam mu zwrócic pelne koszta bo to moja wina,ze nie dalam wysylki z opcja sledzenia.Jakie mam szanse na wygranie tej sprawy?Czy moga mi sciagnac pelna kwote? napisalam,ze skoro wiedzial jaka jest wysylka, procedura refundacji i kupil to jednoczesnie zaakceptowal a jesli miala jakies obiekcje to mógl poprosci o mozliwosc innej wysylki.

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#106.02.2013, 16:00

Witaj. Jak sama piszesz jesteś nowa w gronie sprzedawców ebay więc pozwole sobie na wyciągnięcie wniosku że raczej się pożegnasz z kaską za sprzedany przedmiot. Obym się mylił ale jeśli klient po zaledwie kilku dniach otwiera Case'a to jak dla mnie śmierdzi wyłudzaczem. Normalny człowiek kontaktuje się ze sprzedawcą, pyta na poczcie u sąsiadów etc. Sprawa jest ostatnim krokiem w celu dochodzenia swoich praw. Tutaj wygląda na to że przedmiot dotarł, po tym jak klient zorientował się że jest bez konieczności podpisu przy odbiorze stwierdził że może łatwo kaske odzyskać i cieszyć się zakupionymprzedmiotem. Nauka z tego taka, że wysyłamy zawsze przesyłką za podpisem a najlepiej kurierem. Mogę polecić Ci udanie się z paragonem na poczte (po 3 tygodniach od daty nadania) i próbować dochodzić swoich pieniędzy od poczty ( no bo wszystko wskazuje na to że to poczta zawaliła :-) ) A jeśli szukasz tanich przesyłek kurierskich to sprawdź stronę parcel2go.com ale pewnie już ją znasz bo się wszędzie reklamują. Zyczę sukcesów i powodzenia.

Negocjator
8 097 9
Negocjator 8 097 9
#206.02.2013, 16:11

Tydzien to wystarczajacy czas na to, zeby poczta dostarczyla, miesiac raczej nikt nie czeka.

Masz paragon - mozesz pojsc na poczte domagac sie odszkodowania, cos ci zawsze przysluguje.
Pieniadze trzeba zwrocic, niestety.
Mam nadzieje, ze nie stracisz duzo.

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#306.02.2013, 16:17

poczta nie przyjmie twoich roszczeń wcześniej niż 14 dni od nadania.
Więcej :
http://www.royalmail.com/personal/h...

Camill
110
Camill 110
#406.02.2013, 16:30

Ok, tak zrobie,poczekam do konca tyg i pójde na poczte.Dalam zwykla przesylke bo jest tansza.w sumie sprzedalam juz sporo swoich rzeczy uzywanych tak amatorsko i nigdy nic nie zaginelo,teraz próbuje swoich sil by zalozyc sklep ebay i juz widze,ze nie bedzie tak kolorowo:)

Profil nieaktywny
rumpelstiltskin
#506.02.2013, 16:32

jak sie nie myle to powinien czekac 2 tygodnie i dopiero po uplywie tego czasu mozna zglosic do ebay.sprawa nie jest taka oczywista bo mozliwe ze trafilas na oszusta ktory chce wyludzic kase od ciebie,odebral przesylke a teraz udaje glupa.najwazniejsze zebys miala kwitek z poczty ze nadalas przesylke,bo napewno bedziesz musiec ja przedstawic jako dowod.i rada na przyszlosc-drozsze rzeczy zawsze nadaj za pokwitowaniem odbioru,a wtedy nikt nie nie wyprze ze nie dostal

Profil nieaktywny
rumpelstiltskin
#606.02.2013, 16:36

no i mozliwe ze poczta zgubila bo mi 2 lata temu zgubili list wyslany do DVLA,stracilem prawo jazdy i dowod osobisty.tez wyslalem zwykla przesylka(moj blad).od tamtego czasy wole doplacic ale miec pewnosc ze jak cos sie stanie to beda placic

Camill
110
Camill 110
#706.02.2013, 16:38

Teraz bede miala nauczke.Generalnie kiedys juz otworzyli mi taka sprawe z wysylka do litwy,ze niby nie doszla ale po umieszczeniu pliku z kopia paragonu sprzedajacy zamilkl a sprawe zamknieto na moja korzysc. Tu faktycznie podejrzane zwlaszcza,ze babsko nawet nie chce poczekac tylko juz zaraz z miejsca mam wszystko oddac.Napocilam sie troche by moje odpowiedzi byly rozsadne i profesjonalne ale w srodku sie az gotowalam,taka meda upierdliwa.No nic zobaczymy.

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#806.02.2013, 16:39

Masz racje ale wielu kupujących nadużywa programu ochrony kupujących i jak już napisaliśmy wyłudza kase. W ebayu z paragonem za przesyłkę bez pokwitowania nic nie zwojujesz. Niestety.
Camill - Przesyłka za pokwitowaniem odbioru jest naprawdę niewiele droższa. ;-) Zresztą kupujący za to płaci , więc gdzie jest problem ?

Camill
110
Camill 110
#906.02.2013, 16:43

Nie no dokumenty czy jakies drogie rzeczy to wiadomo,ze najlepiej z tracking number ale tania wysylka tez jest duzym plusem w sprzedazy.Chyba,ze dam dwie opcje do wyboru i zaznacze,ze nie odpowiadam,za zaginione zwykle o ile tak mozna??

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#1006.02.2013, 16:45

tak, to jest dobra opcja i dajesz kupującemu wybór

Camill
110
Camill 110
#1106.02.2013, 16:48

No to zaraz robie zmiany:) Dzieki za pomoc.W sumie troche sie zdziwilam jak tu weszlam,ze ponad 50 uzytkowników a kilka tematów tylko.Czyz bym tylko ja byla blondi w tych sprawach??;)

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#1206.02.2013, 16:55

nie, ta grupa była prywatna do tej pory i stąd ten bezruch

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#1306.02.2013, 16:59

@Camill

ja kiedys odzyskalem od poczty pieniedze. Przesylka zaginela, byla zwykla poczta, bez tracking number. Nawet nie mialem pokwitowania nadania. Wystarczylo, ze podalem date i miejsce nadania plus wydruk z mojego ebay'a co wyslalem i ile ktos wylicytowal za przedmiot + ile zaplacilem za wysylke. Oddali calosc a ja oddalem kupcowi.

Na przyszlosc, zaznacz ze radzisz tracking mail a tansza na odpowiedzialnosc kupujacego. Mozesz tez brac pokwitowanie nadania ktore nic nie kosztuje. Lub korzystaj z oplat pocztowych poprzez paypal, ulatwia sprawe.....

....ale fakt, ze zglaszanie sprawy do ebay'a po tygodniu wyglada podejrzanie....

Camill
110
Camill 110
#1406.02.2013, 17:15

Z jednej strony dobrze,ze grupa jest prywatna bo to czego nie cierpie na tym portalu to te przemadrzale osóbki,których wszedzie pelno ze swoimi " madrymi " komentarzami. O co by sie nie zapytalo to "1000" osób odpowie ale tylko "jedna" na temat.
DocEnt,Konrad.W mam nadzieje,ze nie bedzie problemem jesli od czasu do czausu o cos bym zapytala? Przeczytalam sporo Waszych komentarzy i widze,ze macie spore doswiadczenie w tym temacie.Jak juz wczesniej wspomnialam chce spróbowac sprzedarzy w ebay i byc moze zarejestrowac sie jako SE.Czytam duzo i ucze sie ale dluga droga jeszcze przedemna.Jedyne co mi idzie ok to po prostu sprzedawanie i bardzo chciala bym to robic.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1506.02.2013, 17:40

jest darmowe potwierdzenie wysłania, o które można poprosic na poczcie - wpisują na rachunek kod i ulicę i w zasadzie to powinno wystarczyć na takie próby wyłudzenia - bo to niestety tak wygląda

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#1606.02.2013, 17:48

Camill - jasne , po to tą grupę założyłem. Też kiedyś zaczynaliśmy i trzeba było samemu do wszystkiego dochodzić. Kogo by się nie zapytał to mądry ale naprawde to sie człowiek kupe farmazonów nasłuchał i tak trzeba było samemu wszystko zweryfikować. Tutaj jest dość cicho ale wymieniamy się doświadczeniami, bo zawsze można dowiedzieć się czegoś ciekawego. pozdrawiam

XMan
348
XMan 348
#1706.02.2013, 18:48

2nd class idzie 2-3 dni robocze więc może jeszcze dotrzeć ja bym kilka dni poczekał sam sprzedaję sporo na ebayu i takei sytuacje zdarzają się sporadycznie, jako sprzedawca nie masz szans na odzyskanie swoich pieniędzy od ebay ale RM spokojnie ci zwróci wypełniasz formularz dołączasz wymagane dokumenty i czekasz na czek

Camill
110
Camill 110
#1806.02.2013, 19:04

Dzieki XMan za odp tak zrobie.Paragon z wpisanym kodem pocztowym mam,wydruk z ebay i paypal tez wiec bede kombinowac.
A tak z innej beczki bo nie moge rozgryzc jednej sprawy jeszcze a mianowicie jak zwiekszyc liczbe wejsc na strone.Czytalam i pisalam do ebay ale wciaz sie niczego konkretnego nie dowiedzialam.Na polskim ebay badz allegro jest za dodatkowa oplata mozliwosc wykupienia sobie opcji by twój przedmiot byl na pierwszych stronach wyszukiwanego slowa.Jak tu cos takiego uzyskac?Czytalam cos,ze mozna placic chyba od ilosci klikniec na strone czy cos takiego.

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#1906.02.2013, 19:11

w tej chwili już niema opcji przedmiotów promowanych (niestety) która była zresztą nie tania. Podstawa to odpowiednie słowa kluczowe no i ciężka praca na reputacje. Jak zdobędziesz z czasem op Rated Seller to twoje przedmioty automatycznie powędrują w górę. Ale czasami to trwa naprawde długo. Zatem pozostają słowa kluczowe w tytule aukcji. Zawsze staraj się być w roli kupującego i pomyśl co byś wpisała w wyszukiwarce gdybyś szukła na ebayu twojego przedmiotu. Dobre słowa kluczowe, dobre zdjęcia i opis a dalej z górki.

Camill
110
Camill 110
#2006.02.2013, 19:35

Hmmm no to szkoda,pytalam kilka razy na czacie ebay ale tez pisali wlasnie o opisach,zdjeciach itd ale ze tej opcji nie ma nie napisali.Slowami kluczowymi operuje mysle,ze az za nadto wiec pozostaje po malu do celu. Dzieki bardzo za poswiecony czas i cenne uwagi.Pozdrawiam

ranjidmc
7
#2107.02.2013, 11:01

jesli chodzi o zwiekszenie ogladalnosci, to ebay ma sporo samouczkow - dobre na poczatek.

Jesli chodzi o dodanie kilku roznych opcji wysylki, to jesli trafisz na oszusta to i tak Ci nic to nie da.
Wedlug Ebay/Paypal to sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesylki do kupujacego oraz za udowodnienie, ze ta przesylka dotarla. Jesli ktos ma pojecie jak wyludzic pieniadze to niestety samo proof of postage nie wystarczy. Jesli chcesz zajac sie sprzedaza na ebay to radzilbym sie zapoznac z Warunkami sprzedazy Ebay oraz Paypal.

Ostatnio Ebay wprowadzil narzedzie report a buyer.
Jesli uwazasz, ze kupujacy probuje od Ciebie wyludzic pieniadze, to moze warto jest go zglosic,

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#2207.02.2013, 14:31

tak, niestety miałem okazję kilkukrotnie z niego kożystać i jakoś optymizmem mnie nie nadmuchało. Być może jeśli dany kupujący zostanie zaraportowany kilka razy przez różnych sprzedawców przyglądną mu się dokładniej. Ale dla cwaniaka jaki problem założyć nowy email i nowe konto na ebayu?

sniper00
594
sniper00 594
#2304.08.2013, 11:49

Mam problem z gościem, ktory ponad miesiąc temu kupił przedmiot, nowy, fabrycznie zapakowany, z rachunkiem i gwarancją... w ostatnią środę otworzył nam sprawę, że niby przemiot jest niezgodny z opisem, choć przedtem (zapewne po wykonaniu prac remontowych naszym narzędziem) wydzwaniał i twierdził, że sprzęt uległ usterce i miał go nam zwrócić na gwarancję, czekaliśmy, towar nigdy nie dotarł, a teraz robi spór, rzekomo z powodu niezgodoności towaru z opisem, co jest ewidętnym kłamstwem. To jest sposób na uzyskanie pełnej refundacji za towar nawet po 45 dniach, bo w normalnym trybie, należy mu się tylko gwarancja i naprawa, albo wymiana na nowy. Jak wygrać spór, wiedząc że facet kupił towar tylko po to by za darmo z niego skorzystać, a teraz usiłuje wyciągnać od nas kasę? Co ciekawę, po otwarciu sporu, znowu kontak się z tym jegomościem urwał, nie mniej ebay zamroził nam kasę, na poczet refundacji. Zmarnowalem kilka dni czekając od rana do zmierzchu na kuriera z rzekomo wysłanym sprzętem, prosiłem też o podanie mi numeru przesyłki...zero kontaku, kasa zamrożona, sprawa w toku. :( Prawdopodobnie po zakończeniu tej sprawy zamkniemy sklep na ebayu i skupimy się tylko na naszej witrynie, szkoda nerwów, kasy i czasu na tak patologiczny serwis.

XMan
348
XMan 348
#2406.08.2013, 09:53

pewnie dostał kolejną fuchę i korzysta póki może ;)
prawda jest taka że cwaniaki zawsze były i będą co nie znaczy że większość ludzi nie jest normalna nie wiem jaką masz sprzedaż na ebayu ale mi jak się zdarzy 4-5 przypadków w roku że klient ma jakieś ale to tragedii z tego nie robię nawet jak zwraca coś co było nowe - pootwierane i ze śladami użytkowania - to cóż taki biznes, sprzeda się taniej lub po kosztach a na 100 innych się zarobi

sniper00
594
sniper00 594
#2506.08.2013, 14:03

ebay był tylko otwarty jako wsparcie dla nasego sklepu online... ze względu na zdzierskie prowizje i chore warunki dla sprzedającego, powoli rozważamy rezygnację z tego portalu... na naszej stronie nie dość, że mamy sporo taniej ten sam prodkt (bo bez prowizji dla ebaya), to gramy wg naszych zasad, a nie narzuconych przez firmy trzecie.

wkowal2
1
#2618.11.2014, 17:12

Poszukuje sprzedawcy własnej produkcji odzieży na ebay w zamian za prowizję.Prosze o kontakt [email protected]

Profil nieaktywny
Legoski
#2711.05.2015, 12:10

ciekawych rzeczy się dowiedzaiłem. Noszę się z zamiarem przeorganizowania zbędnych rzeczy a punkt widzenia sprzedającego brzydał mi się.
Dziękuję.

ps. royal mail ma ograniczenia do 20 funtów przy zwykłej przesyłce.
ps. kiedy robię zakupy prze neta zwracam ogromną uwagę żeby był paypal albo podobna gwarancja tranzakcji.
Czasem wybieram coś droższego z paypal niż tańsze bez np. kartą.

Profil nieaktywny
dugnad
#2811.05.2015, 12:24

Ebay dla kupujących jest czesto tanszy niz amazon czy argos.
Aparat Canon sx60 Amazon 320f, Ebay 250, Argos 340, w Polsce media markt Saturn 720 zł.

DocEnt
Admin grupy
1 409 20
DocEnt 1 409 20
#2911.05.2015, 18:07

Przed zakupem warto tez sprawdzic tutaj : http://www.hotukdeals.com/

Profil nieaktywny
Legoski
#3011.05.2015, 23:27

to link do bogatego źrodła wiedzy o ebay o polowaniu na nim i innych stronach z aukcjami.
W tym swoista perełka , kup kradziony towar :) np rover albo inne badziewie.

http://www.moneysavingexpert.com/sh...

  • Strona
  • 1

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis