Do góry

Polska firma kupuje w Edynburgu grunty i będzie stawiać domy

Podpisana na kwotę 900 tysięcy funtów umowa na zakup gruntu o powierzchni 0,1 ha jest następstwem zawartej w kwietniu ubiegłego roku umowy przedwstępnej oraz uzyskania z końcem maja tego roku pozwolenia na budowę mieszkań - informuje Rzeczpospolita.

Projekt budynku mieszkalnego firmy Murapol, który ma powstać w Edynburgu. Fot. Materiały prasowe

Proces budowania aktywnego banku ziemi w Grupie Murapol przebiega w dwóch etapach. W pierwszym kroku kontraktujemy warunkowymi umowami przedwstępnymi grunty, których zakup finalizujemy dopiero po uregulowaniu wszystkich formalności niezbędnych do uruchomienia inwestycji

– wyjaśnia Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapolu.

Taki model sprawdza się w działalności zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zakontraktowane kilkanaście miesięcy temu grunty, takie jak ten przy London Road, są ostatecznie nabywane po cenach znacznie niższych niż obecnie obowiązujące, a dodatkowo w efekcie uregulowanych procedur administracyjnych, w momencie zakupu wykazują znacznie zwyżki wartości w stosunku do cen nabycia

– dodaje.

Atrakcyjne grunty w Edynburgu

Nieruchomość przy London Road jest położona dziesięć minut od budynku szkockiego parlamentu i ok. 20 minut od Princes Street, czyli głównej ulicy Edynburga.

Ze względu na bliskość ścisłego centrum miasta, terenów rekreacyjnych, takich jak Holyrood Park czy Lochend Park oraz bogatą infrastrukturę handlowo-usługową, okolica ta uznawana jest za atrakcyjne miejsce do zamieszkania

– podkreślają przedstawiciele dewelopera.

Tereny przy London Road cieszą się dużym zainteresowaniem innych, w tym przede wszystkim, szkockich deweloperów. Potencjał inwestycyjny tej części miasta zwiększy także planowana w ciągu najbliższych pięciu lat jej gruntowna przebudowa.

Ekspansja w UK

Mająca swoją siedzibę w Bielsku-Białej grupa Murapol istnieje od 17 lat. Znana jest z budownictwa wielorodzinnego. Do tej pory wybudowała mieszkania w 12 miastach Polski. Teraz prowadzi ekspansję za granicą, w tym w Wielkiej Brytanii.

W ubiegłym roku przedstawiciele Murapola podpisali także umowę przedwstępną na zakup dwóch działek przy Ferry Road w Edynburgu. Umowa opiewała na 900 tys. funtów, a powierzchnia nieruchomości wynosi ok. 0,15 ha. Polska firma chce tam wybudować ok. 20 mieszkań o łącznej powierzchni ok. 2 tys. metrów kwadratowych.

Partnerami Murapolu w realizacji projektów w Edynburgu będą zarówno miejscowe firmy świadczące usługi specjalistyczne, jak również polscy budowlańcy na stałe pracujący w Wielkiej Brytanii. Murapol chce przez inwestycję w Edynburgu pokazać, że budowane przez firmę mieszkania będą proponowały najwyższą jakość. Ma przez to nadzieję na realizację innych projektów na Wyspach.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 45

Profil nieaktywny
panalberiko
#219.06.2018, 09:53

a tu wizualizacja projektu inwestycyjnego przy ferry road. zwracaja uwage nieskazitelnie biale adidasy lokatorek z parteru:

Profil nieaktywny
panalberiko
#319.06.2018, 09:59

podobno propozycja nie wszystkim Leithersom sie podoba:

"In total, 95 people have objected to the development, which campaigners argue would “damage the historic Madeira quarter” of the city and its “historic character”."

https://www.edinburghnews.scotsman.com/news/leithers-launch-fight-to-sav...

ja nie znam tej miejscowki ale na pewno sporo z Was kojarzy ten Madeira district i wie o co chodzi w tych okolicznosciach przestrzennych.

Harpagon
828
Harpagon 828
#419.06.2018, 10:09

No i dobrze wybudować i dac tylko Polakom!

Profil nieaktywny
jozek.
#519.06.2018, 10:17

Ciekawe jak beda placic.

Harpagon
828
Harpagon 828
#619.06.2018, 12:35

Cebula :)

kemo
366
kemo 366
#719.06.2018, 12:45

To nie jest wizualizacja Ferry rd, głupoty piszesz

jacek05
Redakcja
290
jacek05 290
#819.06.2018, 13:20

Ad #4

Dlaczego tylko Polakom? I dlaczego mieliby dawać? To prywatna firma i będzie budować domy w Szkocji.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#919.06.2018, 13:33

ad 2 - weszłam kiedyś do wlaśnie podobnego, prawie nowego budynku... nie przy Ferry Rd, ale przy Fettes Ave. I zaraz po wejściu cos zaczęło walić, stanęłam przy windzie i się rozgladam, a tu przy jednym mieszkaniu półeczka na buty i te adidasy wszelkich rozmiarów i kształtów (a troche ich było) tak dawały...

Idę o zakład, że tam nasi mieszkali;) Także wizualizacja ok - pokazuje co będzie;)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1019.06.2018, 13:45

ad 3 - nie wiem o co chodzi, bo z mapy wynika, że tam nie ma skrawka przestrzeni do zabudowy, generalnie tam są domki jednorodzinne szeregowe z ogrodami w okolicy, więc to faktycznie kiepsko, ale nie znajduję lokalizacji tego jednak, wiec cięzko powiedzieć...

harrier
11 048
harrier 11 048
#1119.06.2018, 14:19

Ale ja dobrze licze, ze mieszkanko ok. 100 m.kw.?

To polacie jakies! Ile to sypialenek bedzie I boxroomow na tylu metrach!

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1219.06.2018, 14:24

To by się musiało nazywac apartament harrier;)

harrier
11 048
harrier 11 048
#1319.06.2018, 14:30

A czytalam, ze najlepiej sie teraz oplaci wynajmowac wesolym turystom, ale po co im takie przestrzenie? chyba ze cala wycieczka sie kwateruje pod jednym numerem... to wtedy ten stojak na adidaski jak znalazl ;)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1419.06.2018, 14:43

Jest mozliwe, że oni nie mysla w ten sposób, a możliwe, że z ta powierzchnią, to nie tak do końca - bo jesli wliczyli tylko powierzchnię calkowita mieszkań to ok, natomiast mogło tez tak być, że to po prostu powierzchnia uzytkowa budynku... zalezy kto czytal, co zrozumiał (albo czego nie) i co chciał zareklamowac.

Generalnie tak duzych mieszkań w bloku i w takiej lokalizacji chyba nie opłacało by sie robić - może poza penthousem. Tamte rejony nie sa posh, parking tez byłby jedynie podziemny (a komu sie chce zjeżdzać do podziemnego). No chyba, ze faktycznie przyrumakowali i zrobili tak jak im sie wydawało po polskiemu, bez reaserchu, ale wątpię.

Wypuszczą oferte na rynek to będzie wiadomo co tam jest:)

harrier
11 048
harrier 11 048
#1519.06.2018, 14:54

No w ogole nie wyglada posh... ale czy to turyscie wazne, jak sie napije?

Ale masz racje, te 100 m.kw. to tam doliczone korytarze, suszarnie, wozkarnie i zsypy.

harrier
11 048
harrier 11 048
#1619.06.2018, 14:56

Jeszcze moze byc tak, ze buduja dla councila, dla rodzin wielodzietnych, gdzie trzeba wiecej sypialni, a niedrogo ma byc postawione.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1719.06.2018, 15:05

Council i wiecej sypialni? Nie bardzo... 4 sypialnie z councilu czy 5 to cud jak ktoś wybuduje;)

Profil nieaktywny
Polelum
#1819.06.2018, 15:41

Z jednej strony to i dobrze , że ktoś im wybuduje mieszkania do mieszkania , niech lizną cywilizacji budowlanej , a nie to co oni mają zatęchłe nory do koczowania i do ... .

Ale z drugiej strony oni i tak tam chlew zrobią , kwestia czasu .

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1919.06.2018, 16:11

polelum - nie wiesz jeszcze dokładnie co i jak wybudują także nie ma co dywagować

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2019.06.2018, 16:30

Tutaj sobie mozna obejrzeć plany - tak jak myslalam, mieszkanka maleńkie, największe 91m: https://citydev-portal.edinburgh.gov.uk/idoxpa-web/applicationDetails.do...

A miejscówka jest koło Maca także tez szału nie ma, ale blisko na mecze;)

Profil nieaktywny
Polelum
#2119.06.2018, 17:24

hmm , pewnie masz racje , ale kiedy pytam się szkota czemu ma taki syf w samochodzie to mi odpowiada , że go nie stać na "car cleaner" .

Tam na pewno będą mieszkać inni szkoci co ich stać na "cleanera"

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2219.06.2018, 17:26

Popatrz na plany - przeciętne mieszkania w galeriowcu, lokalizacja przy głownej ulicy - weź... nikt, kogo stac na cleanera tego nie kupi.

Profil nieaktywny
Polelum
#2319.06.2018, 17:36

taki żart :-) z "cleanerem" ...

ale my tu gadu gadu , a nasi zdruzgotani psychiczne bęcki dostają z "synagoelem" ...

trzeba chyba kanał zmienić , ale jutro i tak szkoty będę się pytać o wynik i zaczepki szukać , bedę miał ubaw z ich głupich min bo zawsze odpowiadam

"I'm rugby fan , pal" , ha ha !

sheen1
2 954
sheen1 2 954
#2419.06.2018, 18:21

80 milionów kosztowało deweloperów kawałek ziemi w Glasgow a tu całe 900 tysi i naprawdę jest o czym pisać?

Koszt 3 małych chałup w dobrych dzielnicach "tylko" Glasgow.

OOO osiągnięcie...

Profil nieaktywny
panalberiko
#2519.06.2018, 18:30

Dlaczego tylko Polakom? I dlaczego mieliby dawać? To prywatna firma i będzie budować domy w Szkocji.

aaaaaa - bo w tytule pisza, ze maja "stawiac" a nie budowac...

Polska firma kupuje w Edynburgu grunty i będzie stawiać domy

Profil nieaktywny
panalberiko
#2619.06.2018, 18:33

#24

ej sheen - cos Ci sie chyba jakies "zero" dokleilo....

Ja to kocham Glasgow i dla mnie to prawie kazdych pieniedzy ono warte :) ale 80 milionow? :)

Profil nieaktywny
izabelinda35
#2719.06.2018, 18:43

Złotą zasadą sukcesu na rynku nieruchomości jest -wybieraj położenie a nie budynek. Może to oznaczać że dostaniesz mniej cegieł i cementu za swoje pieniądze ale za to lepiej je zainwestujesz.

sheen1
2 954
sheen1 2 954
#2819.06.2018, 18:48

mi się nic do 80 milionów nie dokleiło ;-), poczekasz to zobaczysz, kilka baniek to Persimmon za Greenlees wydał, jakby nie patrzeć nikt tego nie chciał bo HA część posiada i mogą być problemy ze sprzedażą.

Profil nieaktywny
panalberiko
#2919.06.2018, 18:50

bujasz :)

zjem ziemie jak mi linke wrzucisz wiarygodna

sheen1
2 954
sheen1 2 954
#3019.06.2018, 18:52

nie ma jeszcze linków. Z 1 szej łapy ale z czasem możesz do tematu zawrócić i odszczekać. ;-)

sheen1
2 954
sheen1 2 954
#3119.06.2018, 18:54

przypomina mi to jak pisałem o nowych chatach w pobliżu MV, co ty pierdlisz itd, się zaczeło a wielu jeszcze wiary nie daje. ;-))

Profil nieaktywny
panalberiko
#3219.06.2018, 18:58

super!

ale ja to wole ziemie zezrec niz szczekac :) to tak jakby co....

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3319.06.2018, 19:06

Jeden budynek a rozpisaliscie sie jak nad cudem budowy sieci marketow sieci IKEA lub REAL w Polsce. Normalnie sikacie ponogach.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3419.06.2018, 19:08

panalberiko - zależy ile tej ziemii, gdzie i co się da wycisnąć, a te ceny pokopane to jedna z przyczyn, dla których ludziom nie opłaca się dzielic ziemii na działki i sprzedawać indywidualanym. Wycisna wiecej od developerów, którzy wycisną więcej z powierzchni...

sheen1
2 954
sheen1 2 954
#3519.06.2018, 20:03

a po co ten Twój wpis? Na gównie się znasz ale wszędzie napiszesz, choćby z netu przepiszesz...

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3619.06.2018, 20:07

do kogo piszesz?

harrier
11 048
harrier 11 048
#3719.06.2018, 20:18

Do Ciebie. Nadal jest wsciekly, ze sam sobie zaprzeczal i zauwazylas. Musi teraz mamrotac o kupie ze zlosci :P

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3819.06.2018, 20:20

Aaaa dzięki harrier zapomniałam o tym:)

harrier
11 048
harrier 11 048
#3919.06.2018, 20:22

Cokolwiek napiszesz, bedzie beblal gniewnie. Jak sam nic nie wybebla, to chociaz wyszuka jedna z tyrad Twojego wiernego fana ( wiesz, o kim mowie?) i polajkuje :)

harrier
11 048
harrier 11 048
#4019.06.2018, 20:24

Najgorzej to doprowadzic do publicznej kompromitacji durnego facia. Nigdy, przenigdy sie nie otrzasnie ;)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4119.06.2018, 20:27

Zaraz się ptrzasnie i wskaze gdzie piszę bzdury wraz z wyjasnieniem dlaczego;) Tudzież wklei skąd kopiuję;)

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4219.06.2018, 20:58

Kazdy chce zaistniec…;)

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4319.06.2018, 21:00

On cos wspominal, ze jakas firme prowadzi, to jak jest czlowiekiem sukcesu to chcialby zaistniec w kazdej dziedzinie, ale to nie zawsze tak dziala….

sheen1
2 954
sheen1 2 954
#4420.06.2018, 07:54

"zaistniec w kazdej dziedzinie"

....u Ciebie jak widać "działa" ;-)))

kemo
366
kemo 366
#4506.07.2018, 15:25

#20

91 m2 to małe mieszkanie ? A ty to pewnie masz z 350 m 2 bed?

Palnij się w łeb kobieto, metr mieszkania kosztuje 4 tyś £ więc za 3 bez będzie z 350 tys. Jak chcesz to Murapol wypisuje ci mieszkanie 200 m2 ale czy stać cię na taki wydatek?