Do góry

Wystawa o polskich gejach tylko w Londynie. W Polsce niemożliwa

„Queer Gaze from Poland: a Portrait of Love and Desire” to wystawa fotografii polskich artystów i artystek LGBTQ. Bohaterowie ich prac są przedstawieni na zdjęciach w sytuacjach domowych, bardzo prywatnych, intymnych. Autorzy zdjęć starali się pokazać, że osoby homoseksualne przeżywają miłość, potrzebę bliskości, ale też codzienne problemy, w taki sam sposób jak heteroseksualna większość.

“Between Us”. Fot. Krystian Lipiec

Wystawa miała być częścią tegorocznego „Queerowego Maja”, który 19 maja odbędzie się w Krakowie. Żadna z galerii nie zgodziła się jednak na udostępnienie miejsca. Wystawa będzie jednak pokazana, ale w Londynie.

W Krakowie albo nie dostawaliśmy od galerii żadnej odpowiedzi, albo dostawaliśmy odmowne. Jeśli pojawiało się uzasadnienie, to takie, że sale są już zarezerwowane

– mówi Grażyna Siedlecka z fundacji Fresh From Poland, która jest kuratorem londyńskiej wystawy.

Guy and Jamaal. Fot. Kinga Michalska

Dlaczego tak się dzieje?

Choć homoseksualizm w Polsce jest legalny i podlega ogólnym przepisom o zakazie dyskryminacji, większość społeczeństwa zgodnie z nauką Kościoła Katolickiego oraz opinią większości polityków uważa homoseksualizm za zjawisko nienaturalne i niemoralne. Poza większymi miastami bardzo trudno jest mówić otwarcie o swojej orientacji i prowadzić bezpieczne, przyzwoite życie. Niektórzy artyści ukrywają swoją orientację seksualną i pomijają w swojej twórczości. Inni pokazują swoje prace kameralnej grupie odbiorców lub emigrują za granicę.

W Londynie nie mieliśmy żadnych problemów ze znalezieniem miejsca na zaprezentowanie wystawy. Stosunek do osób LGBTQ, w tym artystów, pokazuje, że Polska i Zjednoczone Królestwo to dwa różne światy, inne planety

– twierdzi Siedlecka.

Daniela and Santiago in Maryleb…Autumn. Fot. Natalia Podgórska

Mateusz Cyrankowski, jeden z artystów, którego prace będą pokazane w Londynie, nie widzi obecnie w Polsce dobrej atmosfery do pokazywania się z projektami queerowymi.

Trudno powiedzieć, czy jakakolwiek galeria bez obaw o utratę finansowania, wandalizm, czy szykany zdecydowałaby się wystawić cokolwiek budzącego kontrowersje. Obszar sztuki został przez politykę w Polsce wchłonięty już doszczętnie

– tłumaczy.

Problemy z funduszami, znalezieniem przestrzeni, zgodą modeli na prezentowanie wizerunku to tylko niektóre elementy wyboistej drogi, którą artysta queerowy ma do przejścia w Polsce

– dodaje Natalia Podgórska, która jakiś czas temu wyemigrowała do Wielkiej Brytanii.

Fotografie, które będą pokazane w ramach „Queer Gaze from Poland” to dzieła 10 polskich artystów. Poza Mateuszem Cyrankowskim i Natalią Podgórską będzie można też zobaczyć prace: Pameli Bożek, Mateusza Grzelaka, Agaty Kalinowskiej, Krystiana Lipca, Kingi Michalskiej, Oiko Petersena, Jerzego Piątka oraz Łukasza Rusznicy. Na wystawę składają się intymne portrety, snapshoty, fragmenty wizualnych dzienników i książki fotograficzne.


Grażyna Siedlecka: ukończyła Akademię Fotografii w Krakowie. Założycielka platformy Fresh From Poland poświęconej współczesnej polskiej fotografii i dyrektorka fundacji o tej samej nazwie. Pracuje jako kuratorka, edytorka, redaktorka i koordynatorka. Organizowała wystawy w Polsce, Anglii, Holandii i Indiach.


Wystawa „Queer Gaze from Poland: a Portrait of Love and Desire” będzie prezentowana od 22 do 26 maja w Bermondsey Project Space w Londynie, 183-185 Bermondsey St, Londyn SE1 3UW.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 76

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#110.05.2018, 08:29

Moglby ktos zrobic wystawe o heteroseksualnych zwiazkach, tylko kto by chcial ogladac?

astroman
8 078
astroman 8 078
#210.05.2018, 08:44

Przecież oglądają cały czas ... na redtube ;).

Balmoral
51
#310.05.2018, 09:10

astroman,

uważasz swój komentarz za zabawny?

Dla mnie nie jest przejawem poczucia humoru, tylko prostacki.

Pokazuje dlaczego w Polsce wystawa o gejach wciąż budzi sensację, a ostatecznie nie jest możliwa do pokazania.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#410.05.2018, 09:10

Ale 'queer'? z takim podejsciem to zawsze będzie kontrowersyjne.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#510.05.2018, 11:00

#3 Bo Astroman to straszny hobofom!

harrier
10 932
harrier 10 932
#610.05.2018, 11:32

Balmoral, ale czemu astroman jest prostacki na temat gejow, Twoim zdaniem?

Nie wiem, co to ten redtube, ale widzi mi sie, ze jego zart mial byc z westchnienia Infidela, ze nie ma gdzie poogladac heteroseksualnych zwiazkow. Gejow sie nikt tu nie czepial, poki co.

harrier
10 932
harrier 10 932
#710.05.2018, 11:33

Infidel, my ze starym zdejmiemy firanki I bedziemy pic herbatke na widoku, cho!

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#810.05.2018, 11:45

Ohhhlala, juz mi sie rence trzesom.

astroman
8 078
astroman 8 078
#910.05.2018, 11:55

at 3

Mój komentarz miał być bardziej sarkastyczny, niż zabawny i nie odnosił się do gejów, tylko "heterseksualsów" w odpowiedzi na komentarz 1.

Wiem, że nie wszyscy łapią sarkazm i nie zawsze łapią kontekst moich wypowiedzi, z uwagi na różne ograniczenia ;P, dlatego wybaczam posądzenie mnie o prostactwo.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1010.05.2018, 12:02

at 4

Tutaj słowo "queer", nie jest użyte w potocznym znaczeniu.

Queer ma specjalne znaczenie dla społeczności LGBT

https://en.wikipedia.org/wiki/Queer

Balmoral
51
#1110.05.2018, 13:12

Ad #9

Nie napisałem, że jesteś prostakiem, tylko, że komentarz wydał mi się prostacki.

Z wymiany zdań pisanych trudno wyczuć, do czego się odnosił.

W każdym razie przepraszam, jeśli uraziłem.

Wkurza mnie zaściankowość niektórych Polaków.

Dlaczego inne narody kwestie praw mniejszości seksualnych, czy wychowania seksualnego w szkołach mają już dawno za sobą, a w PL i wśród Polaków rozpala to wciąż takie emocje. Czyżby to jednak przemożny (i niepojęty dla mnie) wpływ kk?

plaster_sera
64
#1210.05.2018, 13:36

Wiem, że nie wszyscy łapią sarkazm i nie zawsze łapią kontekst moich wypowiedzi, z uwagi na różne ograniczenia

wow !

wielkie dzieki za szlachetny gest wybaczenia win tym ograniczonym Pajonk :)

Btw - bardzo merytpryczny i wiele wnoszacy komentarz....

Na pewno moderacja zachwycona przykladem "bycia milym" wyniesionym do a s t r o n o m i c z n e go poziomu :)

lol everyone!

harrier
10 932
harrier 10 932
#1310.05.2018, 14:42

Plasterku, kogos mi przypominasz. Nie badz czepialski. Wszyscy mamy jakies aua, a sarkazm czasem trudno wylapac.

Balmoral, kk na pewno nie ma latwo z mniejszosciami seksualnymi, no jak tu zwrot zrobic gracko I powiedziec, ze LGBT sa w porzadku?

Amerykanscy psychiatrzy se po prostu skreslili to I owo z katalogu chorob, ale u religiantow nie tak latwo o zmiane nauczania. Raczej liczmy, ze utraca rzad dusz. Nie dotyczy tylko kk.

Profil nieaktywny
izabelinda35
#1610.05.2018, 18:52

Apeluję do wrażliwszych katolików aby przez chwilę pomyśleli czy rzeczywiście Jezus Chrystus, takim jakiego znacie z przekazów, takim jakiego sobie wyobrażacie i takim jakiego chcielibyście sobie wyobrażać, a więc czy JCh dziś rzucałby kamienie na ludzi homoseksualnych?"

Nie i nikt w środowiskach chrześcijańskim tego przecież nie robi. Jednak Jezus Chrystus upominał grzeszników, a swoją naukę głosił twardo i bezkompromisowo.

"Chciałabym nieśmiało zauważyć że homoseksualizmu nikt nie wybiera."

Natury skłonnej do grzechu też żaden chrześcijanin sobie nie wybrał, a mimo to nie widzą oni powodów do przekładanie popędów ponad swoją własną wolę. Do wersja dla tych, którzy karmieni są krzywdzącą propagandą że tak być musi i tego już nie zmienisz. Oczywiście każdy człowiek jest wolny i niech robi to, co uważa za słuszne.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#1710.05.2018, 19:12

Jezus nie istnial.

Mnie smieszy wystawa ze zdjeciami gejow, nie ze homo, tylko to jakby ktos wystawial zdjecia par heteroseksualnych.

KURNA WIELKIE MI CO.

50 lat temu to by bylo cos, teraz to jest tak pointless , ze tylko idioci beda sie tym rajcowac a ci co nie chca pojsc i tak nie pojda.

Z artystycznego punktu widzenia, to zdjecia tez, nie lepsze od tych co codzinnie widze na instagramie.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1810.05.2018, 19:51

kogo Ci przypomina plaster harrier? czyja to kolejna odsłona?;)

harrier
10 932
harrier 10 932
#1910.05.2018, 19:58

18

Powiem Ci na uszko :P

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2010.05.2018, 20:05

dawaj:)

harrier
10 932
harrier 10 932
#2110.05.2018, 20:10

Idz tam kop w niepozadanej korespondencji :)

sheen1
2 952
sheen1 2 952
#2210.05.2018, 20:13

wszyscy na świecie wyrozumiali tylko już te katolickie Polaki homofobią przesiąknięci, tak to tylko mieszkaniec akwarium tudzież księżyca może napisać.

Wielu Tubylców nienawidzi gejów, murzynów tym bardziej muzułmanów i wcale nie chowają swoich przekonań. Wystarczy zapytać, jak się już naumie....a że politycy grają bo muszą to już inna para kaloszy...

harrier
10 932
harrier 10 932
#2310.05.2018, 20:21

Sheen, mnie az tak bardzo nie obchodzi, kto tam prywatnie nienawidzi geja, Czarnego, muzulmanina czy istjuropijen.

Ma sie mu ta nienawisc/niechec nie ulewac w miejscach publicznych!

Tu, nawet jak sie komus dyskretnie ciut uleje (w mediach), to go spotka kara. Nie wolno. I ja to popieram.

A w starym kraju to roznie bywa.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2410.05.2018, 20:32

No ale czemu nie wolno?

Dlaczego kaze mi sie kogos lubic bo juz, moge nie lubic kogo chce i juz! Moga mnie denerwowac karly,azjaci, ludzie ze spoconymi pachami, analfabeci, sprzedawcy w kiosku, smieciarze, ci co na zmywaku robia albo ci co dzwonia z infolinii, swiadkowie jehowy(Ci to dopiero maja milosc okazywana - dlaczego za mowe nienawisic wobec jehowych nikogo sie nie sciga??).

sheen1
2 952
sheen1 2 952
#2510.05.2018, 20:36

prawie jestem za, gdyby jeszcze im te miłostki itp nie ulewały się w miejscach publicznych co w wielu wywołuje odruchy wymiotne.

Chcesz być gejem, se bądź, kogo to obchodzi? Twoje życie.

Tylko uszanuj to że wielu nie chce tego oglądać.

sheen1
2 952
sheen1 2 952
#2610.05.2018, 20:37

do #23 miało być

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2710.05.2018, 20:45

A kogo to obchodzi, ze ktos ma odruch wymiotny? Nie chcesz, nie patrz.

Geje moze maja go na widok par hetero? Moze ktos ma odruch wymiotny na widok grubej, czy brzydkiej osoby? Ja mam na gtych co smierdza, fajcza i pokazuja za duzo zza zbyt malych gaci, tylko co z tego?

harrier
10 932
harrier 10 932
#2810.05.2018, 20:48

24

Kto Ci kaze lubic Azjatow czy ludkow ze zmywaka ( nawiasem mowiac, na zmywaku w Polsce kiedys szalalam, haha)?

Nie lub. Tylko zachowuj sie w miejscach publicznych przyzwoicie :)

Sheen, mnie slabi jak sie mlodzi hetero czasem zapomna albo ignoruja innych I heavy petting uskuteczniaja publicznie.

Ale zeby zaraz wymiotowac?

Owszem, doznalam szoku, jak mi kolezanka powiedziala, co moj tatus mojej mamusi robil ( nie podejrzewalam rodzicieli o takie sfinstfa), ale to w 1 klasie podstawowki bylo! Milosc, czulosc, pozadanie to piekne sprawy dla kogos, kto sam mial szczescie to przezyc.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2910.05.2018, 21:00

nie no, ja tam lubie kazdego.

A z piersiami to jeszcze bardziej.

suzi123
5 295
suzi123 5 295
#3010.05.2018, 21:42

Hm.Mniejsza o to o czym ta wystawa.Dupy nie urywaja te zdjecia.

Piotrekdenver
20
#3110.05.2018, 22:08

Lewackie emito usunelo moj poprzedni komentarz! Why? Uzylem slowa zboczency! Czy to jest niepoprawne lub obrazliwe slowo? Polecam slownik j. polskiego. Zboczenie - odstepstwo od normy.

suzi123
5 295
suzi123 5 295
#3210.05.2018, 22:42

Ale to juz zadne zboczency bo normy sie zmienily

Profil nieaktywny
raffaele2
#3311.05.2018, 00:28

Zamiast zboczency,mogles uzyc slowa ludzie kochajacy inaczej.

Profil nieaktywny
raffaele2
#3411.05.2018, 00:34

Infilel przestan bluznic.Napewno Jezus Chrystus nie rzucal by kamieniami na nikogo,tym bardziej na homoseksualistow,Jego milosierdzie jest wielkie.Zamiast pisac glupoty to byscie sie pomodlili za autorke wystawy.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3511.05.2018, 08:06

Oprocz Biblii i jakiegos historyka ze sredniowiecza, ktory okazalo sie ze klamal to nie slyszalem o zadnym zrodle historycznym ktore by o Jezusie wspomnialo. W okolicach roku zero dzialalo wtedy jakis 20 kronikarzy.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3611.05.2018, 09:24

Kiepska prowokacja Infidel.....;)

Wiekszosc powaznych badaczy I historykow nie ma watpliwosci co do istnienia Jezusa...Juda I Galilea to byly dalekie prowincje Rzymu I cesara, I jego otoczenie interesowalo by byl tam spokoj I odpowiednia sciagalnosc podatkow, ale I o nim(Jezusie) wspomina Tacyt I Jozef Flawiusz...

plaster_sera
64
#3711.05.2018, 09:25

fake news surely :)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3811.05.2018, 09:26

#36, no jakby Rzym nie mial wspominac skoro to on stworzyl te religie?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3911.05.2018, 09:27

He, he Spider mowil kiedys, ze to Zydzi wymyslili, bo oni sa cwansi....;)

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4011.05.2018, 09:42

#38 Nie no, zastanawiam sie teraz czy mowiles powaznie bo zadnej emoty...? Trzysta lat karmili lwy chrzescijanami na arenach walk a pozniej wymyslili....? Czy po prostu to tez zmyslili...? Drugi Detektor...;)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#4211.05.2018, 10:05

Zreszta, nie zapominaj ze Rzym byl "Full of shit" i w cholere historii fabrykowali - jak np. ze Celtowie to byly dzikusy itd. Okazalo sie ze byli bardziej rozwinieci.

Ogolnie byli to doskonali stratedzy, politycy - poczytaj sobie senece albo Aureliusza, sam studiuje stoicyzm ale oprocz tego doskonali propagandysci, duzo ich histori udalo sie odklamac.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4311.05.2018, 10:14

Bzdury, wez sie nie pograzaj I jeszcze widze Dawkins to zareklamowal, to juz calkiem stracil w moich oczach...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4411.05.2018, 10:16

Nurty filozoficzne Rzymianie przejeli po Grekach (taki stoicyzm), of siebie to wymyslili tylko sposob walki I beton....;)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#4511.05.2018, 10:27

beton mieli calkiem dobry.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4611.05.2018, 10:28

Jezus też musiał być gejem.

Po pierwsze hasał tylko z 12-toma chłopami przez lata ze szczególnym umiłowaniem Jana, który według Biblii często sypiał z głową na jego piersi.

Po drugie nigdy nie potępił homoseksualizmu, hmm ciekawe czemu ;).

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4711.05.2018, 10:42

Jezdzil na osiolku, nigdy nie potepil zoofilii, pewnie sam nim byl..;)

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4811.05.2018, 10:55

Zamienil wode w wino..znaczy byl alkoholikiem I dlugo by tak, ale jak nawet ktos nie przyznaje mu atrybutow boskosci, musi sie zgodzic, ze byl wielkim czlowiekiem, ktory odcisnal pietno na calej nasze cywilizacji....tak obiektywnie to najwiekszym, bardziej niz ci zdobywcy czy kolonizatorzy....

astroman
8 078
astroman 8 078
#4911.05.2018, 10:55

Biblia nic nie mówi o tym, że sypiał z osiołkami, za to w wielu miejsca mówi, że sypiał w różnych chaszczach przez lata z 12-toma chłopami, tak że ... missed.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5011.05.2018, 10:59

Nauczal okolo trzy lata, ja tez sie wloczylam dluzej po gorach w rozmaitych ukladach, spalo sie gdziekolwiek....jaki to ma zwiazek z seksualnoscia...?

astroman
8 078
astroman 8 078
#5111.05.2018, 11:01

A to było przed operacją zmainy płci, czy po ? :D

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5211.05.2018, 11:01

W dzisiejszych czasach takie cos by niestety nie przeszlo, zaraz by mu zapodali serotonin receptor antagonist....;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#5311.05.2018, 11:05

Poza tym ja nie twierdzę, że Jezus był ekskluzywnie homoseksualny. Moim zdaniem był biseksualny, bo w końcu, według Biblii, prostytutka też dołączyła do tej wesołej ferajny.

Także niezły autorytet moralny sobie obrałeś ;D.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5411.05.2018, 11:14

Moim zdaniem Jezus byl aseksualny (jako czlowiek), byl tak oderwany of rzeczywistosci, ze takie sprawy go po prostu nie interesowaly, tak sie zdarza u ludzi z jakas misja do spelnienia....mieli tak wielcy kompzytorzy, pisarze, nawet przywodcy polityczni...zauwazam tez to w szpitalach psychiatrycznych, ze ludzie z poczuciem "robienia czegos wielkiego" nie interesuja sie za bardzo swoja fizycznascia, nawet czasami jedzeniem czy wygladem....

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5511.05.2018, 11:17

Istnieje apokryficzna Ewangelia Maryji, niby spisana przez Marie Magdalene I tam, niby w cieplych slowach Jezus wypowiada sie o Mari Magdalenie, ale nie w zadnym innym podtekscie niz, powiedzialabym jako brat I siostra...

astroman
8 078
astroman 8 078
#5611.05.2018, 11:18

Nom, to wyjaśnia, dlaczego jego naśladowcy, również są oderwani od rzeczywistości :D

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5711.05.2018, 11:26

Nie wiesz jak to jest, jak masz 24/7 glossy w glowie, non stop naparzajace, jak mi to ktos kiedys powiedzial....;)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#5811.05.2018, 11:29

Moim zdaniem Jezus byl aseksualny (jako czlowiek), byl tak oderwany of rzeczywistosci, ze takie sprawy go po prostu nie interesowaly, tak sie zdarza u ludzi z jakas misja do spelnienia....

Czyli poranny masz mu sie nie zdarzal? Zydow oszukasz, matke oszukasz ale natury nie oszukasz.

astroman
8 078
astroman 8 078
#5911.05.2018, 11:37

Glossy to ja mam włosy :D

Profil nieaktywny
bodowy
#6011.05.2018, 15:37

#53

''ekskluzywnie homoseksualny''

astro polozyles mnie na lopatki, turlam sie wokol stolu...

a jak dodam do tego:

''Jezus (nie) byl ekskluzywnie homoseksualny''

to juz umarlem ze smiechu...

dzieki:DDD

astroman
8 078
astroman 8 078
#6111.05.2018, 17:09

Ekskluzywnie dla emito.net ;D.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6211.05.2018, 22:28

Wracajac do meritum, to jak slusznie zauwazyl Infidel, fotografie osob heteroseksualnych, przeszlyby bez zadnej uwagi....gdzie ta rownosc....?

Profil nieaktywny
bodowy
#6311.05.2018, 22:55

w dupie srup, w dupie....

<czasnabana> :PPP

starykon
2 856
starykon 2 856
#6411.05.2018, 22:56

Sprawy lozkowe niech pozostana w alkowie. Nie chce wiedziec jak tam sie orientuje dany ludek to nie moja sprawa. Niech sie orientuje jak mu sie podoba intymnie a nie ekshibisconistycznie. No chyba ze cala jego godnosc sprowadza sie do tego co czyni ze swym instrumentum. A jesli tak to tym bardziej nie chce miec z tym do czynienia.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6511.05.2018, 23:10

No wlasnie, co ma fotografia do sposobu w jakim zaspokajam swojego partnera/partnerke, czy smakosze lodow czekoladowych tez mieliby szanse na pokazanie swoich zdjec....?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6611.05.2018, 23:14

Wiadomym jest, ze waniliowa wiekszosc by I'm rzucala klody pod nogi w kraju, ale tutaj mogliby rozwinac skrzydla.....;)

Profil nieaktywny
bodowy
#6711.05.2018, 23:16

Jesli ktos oczekuje i chce zblizenia, wszystkie strony danego 'kontaktu' to akceptuja, to jest to najlepszy scenariusz danej sytuacji. I nie chodzi tylko i wylacznie o seks, ale o jakiekolwiek sytuacje zyciowe.

Zycie jest przeokrutnie proste, sami je sobie komplikujemy, zupenie niepotrzebnie zreszta.

Bardzie wkurza mnie niesprecyzowany orienatcyjnie samiec, ktory wypowiada sie w w rodzaju zenskim, a de facto jest (srup/provident/miliony ghostow/??), niz homoseksualna para okazujaca swoje uczucia otwarcie.

to juz druga dezyderata dzis:P

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6811.05.2018, 23:32

Napisze tylko tyle, ze szkoda mi na Ciebie czasu bodowy, kiedys to byli interlekutorzy na ktorych mozna bylo piora polamac, teraz to jakies badziewiaki....

Tak jestem lesbijka I lubie kobiety...;)

Profil nieaktywny
bodowy
#6911.05.2018, 23:35

pioro trzeba miec srup, zeby je zlamac :)

idz na interie i onet :P

dobranoc :P

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#7011.05.2018, 23:42

Jesli to bylo do mnie(bo wciaz srupujesz), to pioro ja mam, lekkie I ciete, kazdy z obserwatorow to przyzna, to nie pycha, tylko stwierdzenie faktu.....

harrier
10 932
harrier 10 932
#7111.05.2018, 23:42

64

Starykoniu, ale jestes srogi. Gdzie tam masz 'instrumentum' na tych zdjeciach? Ja widze trzy, takie sobie:

na jednym lezy chlopiec w ubraniu,

na drugim ubrana para sie caluje,

na trzecim ubrana para sie obejmuje.

Zadnego ekshibicjonizmu nie widze!

Ekshibicjonistow to widzialam w krzakach nad Odra jako dziewcze, obnazali 'instrumentum' nawet w lute mrozy. Mysle, ze to byli nieszczesnicy hetero akurat!

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#7212.05.2018, 00:54

To samo pomyslalam harrier... Staremukoniowi wyobraznia chyba pogalopowala w tfu-rejony;)

annx90
1 058
annx90 1 058
#7312.05.2018, 06:54

OMG

Ludziom w dupie sie poprzewracalo -.-

arthurgordon
344
#7416.05.2018, 13:31

W erpeowie otworzą wystawę o angielskich pedałach?

starykon
2 856
starykon 2 856
#7516.05.2018, 14:54

harrier, trochę grubo napisałem, masz rację. Domyślam się że chodzi o łagodzenie obyczajów i szerzenie równouprawnienia.

Ale generalnie podkreślanie, że dana osoba jest homoseksualna wydaje mi się odzieraniem z intymności i zwracaniem nadmiernej uwagi na sprawy, do których nic obcym. To jest sprawa prywatna, a nie publiczna. A tytuł wystawy właśnie to stawia na pierwszym miejscu. :)

czostek
3
#7621.05.2018, 11:38

Kogo interesują zdjęcia gejów i lesbijek?