Do góry

Setki na marszu pamięci zamordowanego Polaka

Podczas uroczystości ku pamięci zamordowanego Arkadiusza Jóźwika odśpiewano polski hymn oraz zmówiono modlitwę „Ojcze nasz”. Obecny na wiecu był nowy polski ambasador, Arkady Rzegocki.

Marsz milczenia upamiętniający morderstwo Polaka odbył się w sobotę 3 września, tydzień po tragicznym zajściu. Kilkusetosobowy tłum zebrał się na placu Stow w miejscowości Harlow, gdzie Jóźwik stracił życie. Obecni byli głównie Polacy, ale także Brytyjczycy i przedstawiciele innych mniejszości etnicznych. Następnie zgromadzeni udali się do kościoła, gdzie odbyły się dwujęzyczne modlitwy za zmarłego.

W czasie, gdy na ulicach Harlow odbywał się marsz, brytyjski minister spraw zagranicznych Boris Johnson spotkał się z szefem polskiego MSZ, Witoldem Waszczykowskim, w Warszawie. Spotkanie odbyło się w ramach dyplomatycznej misji Johnsona, który dzień wcześniej spotkał się z niemieckim ministrem w Gymnich. Politycy skorzystali jednak z okazji, by potępić atak w Harlow. „W Wielkiej Brytanii nie ma miejsca na ksenofobię” – zapewnił brytyjski minister.

Tymczasem, w śledztwo w Harlow włączyła się także polska prokuratura.

Zgodnie z polskim prawem cudzoziemcy popełniający przestępstwo na szkodę obywateli polskich podlegają odpowiedzialności przed polskimi sądami niezależnie od odpowiedzialności przed władzami państwa, w którym doszło do przestępstwa

– miał powiedzieć Jakub Romelczyk, wiceszef stołecznej Prokuratury Okręgowej.

Przypominijmy: w sobotę 27 sierpnia wieczorem grupa brytyjskich nastolatków w Harlow zaatakowała dwójkę Polaków, 40-letniego Arkadiusza Jóźwika i jego kolegę. Zdaniem świadków, napaść była niesprowokowana. W wyniku poniesionych obrażeń, Jóźwik zmarł. W toku sledztwa lokalna policja zaaresztowała sześciu podejrzanych, wypusciła ich jednak do domu. Dalsze przesłuchania mają się odbyć 7 października.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 45

Profil nieaktywny
raytoo
#104.09.2016, 14:16

cos ta policja w kulki leci, dlaczego nie jest prowadzone sledztwo pod katem, ze to byl napad ksenofobiczny? dlaczego przesluchania dopiero za miesiac ?

TurboDymoMan
940
#304.09.2016, 17:57

Dwóch kolejnych zostało zlanych....w tym samym mieście.... Ludzie trzeba ręce podnosić i sie bronić ...A nie tylko po mordach nas leją

ChaoticBiker
3 073
ChaoticBiker 3 073
#404.09.2016, 18:03

TurboDymoMan to sie bron, przeciwko grupie majacej przewage liczebna.

Fajnie sie gada, gorzej gdy trzeba stanac naprzeciw rzeczywistosci.

Profil nieaktywny
raytoo
#504.09.2016, 18:09

no jakby jakas grupa Polakow wziela kilku angoli pod buty moze by sie opamietali i nie traktowali nas jak chlopcow do bicia

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#604.09.2016, 18:25

jaki sens maja takie marsze?

Profil nieaktywny
jozek.
#704.09.2016, 18:27

Jak sie decudujesz na obrone w takiej grupie to musisz walnac goscia tak zeby przez pare minut sie nie podniosl,(reszta bohaterow spier..li),albo sam spierd..aj ile masz sil w nogach.

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#804.09.2016, 18:34

A nie lepiej przestać się wałęsać nocami po knajpach? Do kolejnego pobicia doszło po 3am, wątpię żeby poszkodowani byli trzeźwi i nie pyskowali.. może nawet odśpiewali hymn?

ChaoticBiker
3 073
ChaoticBiker 3 073
#904.09.2016, 18:38

wiec tak..

@jozek masz racje, czesto wystarczy walnac raz a konkretnie "przywodce" grupy. Albo tego najwiekszego, albo tego najbardziej podskakujacego (czesto to ten najmniejszy). Sprawdzalo sie to w kilku przypadkach, jakich doswiadczalem w Polsce.

@Mar.cin tyz moglo byc.

Nie wiadomo nic na ten temat, moze bylo tak, ze nasi rodacy w naglym przyplywie jakichs patridiotyzmow mocno sprowokowali akcje (lub wrecz sami zaczeli).

A moze byc ze napruta brytyjska mlodziez chciala sie "zemscic" za marsz.

Albo po prostu - przypadek. Walesanie sie po knajpach, szczegolnie w tych rejonach Anglii konczy sie bardzo czesto i gesto jakas "przygoda".

Profil nieaktywny
raytoo
#1004.09.2016, 18:39

to w Krakowie, jak angielskie bydlo zjezdza na stag night, tez po pijackich ich piesniach powinno sie ich wynosic na butach

Profil nieaktywny
beato
#1104.09.2016, 19:47
marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#1304.09.2016, 20:17

zamordowali Polaka, pobili dwóch następnych - świetny pretekst do siania nienawiści, prowokowania odwetów i podsycania antagonizmów narodowościowych. heh

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1404.09.2016, 20:24

Parę dni temu paru narodowcow poturbowalo przedstawicieli KODu, Polaków, rodaków.,Błaszczak coś gledzil o prowokacji, zero potępienia itd.

Inni narodowcy pobili Polaków, 3 ministrów jedzie zbijac punkty. Heh

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1504.09.2016, 20:26

12, a gdyby tak ofiarami polskich faszystów byli osoby z Ukrainy,to co byś pisał jeden z drugim? Prowokowali? Krzywo patrzyli?

Dotja
Redakcja
205 56
Dotja 205 56
#2004.09.2016, 20:37

Proszę o niestosowanie wyzwisk.

Profil nieaktywny
beato
#2104.09.2016, 20:40

W Polsce nie ma faszystów, jest za to problem z lewactwem pokomunistycznym. Nie zmieniaj tematu. Wątek jest o coraz liczniejszych atakach na Polaków w Anglii, a nie o kodomickich prowokacjach na pogrzebie Inki zamordowanej przez ojców i dziadków obecnych kodomitów.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2204.09.2016, 20:47

W jednym i drugim kraju narodowcy podnoszą czoło, skąd ci przyszło do głowy ze bada nas lubić? A nie pomiatac jak ty innymi nacjami, innowiercami?

Mazio
10 191 1
Mazio 10 191 1
#2304.09.2016, 20:53

W Polsce są za to ludzie, którzy dopuścili do wladzy PiS. I jego miesięcznice, apele poległych, Jarosława z jego kotem, Macierewicza z kotem innego rodzaju, zego człowieka Ziobrę i wszystkich ich popleczników. Są ludzie, którzy odpowiadają za to, że zamiast się cywilizować, Polska jest rządzona przez narodowo-socjalistyczną klikę. Paradoks goni paradoks i tylko marsze nigdzie nie przynoszą żadnych rezultatów

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#2404.09.2016, 20:55

Jak Kali ukrasc krowa, to dobrze, ale jak Kalemu ukrasc krowa... Typowy myslenie narodowego socjalisty

Profil nieaktywny
beato
#2504.09.2016, 20:58

Jacy narodowcy? Ta banda gówniarzy, która zabiła czlowieka tydzień temu? W Szkocji rządzą narodowcy. I co? I nic.

Kto pomiata innymi nacjami czy innowiercami? Chyba kodomici, bo to spadkobiercy stalinowców. ONR nie podoba ci się? To poczytaj o jego historii i wypisz sobie nazwiska założycieli takie jak Rossman czy Mosdorf. Czy to polskie nazwiska? Nie, bo pochodzili z naturalizowanych środowisk.

Profil nieaktywny
beato
#2604.09.2016, 20:59

@23

I są też faszyści, którzy nie uznają demokratycznych wyborów. To jedna z podstawowych cech faszyzmu.

Profil nieaktywny
beato
#2704.09.2016, 21:00

@24

Nie, to etyka sytuacyjna. Typowa dla judaizmu i islamu.

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#2804.09.2016, 21:13

to ciekawe że się nią kierujesz :)

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#2904.09.2016, 21:14

judaizm, chrześcijaństwo, islam - różnice są symboliczne

Judasz
7 386
Judasz 7 386
#3004.09.2016, 21:19

Mazio, a co jest winne zwierzę futerkowe że TAKI PAN mu się trafił? Czego Ty się tego zwierzęcia czepiasz?

Profil nieaktywny
beato
#3104.09.2016, 21:30

@28 Mylisz się. Chrześcijaństwo wprowadziło etykę absolutną, czyli nierelatywną i dotyczącą wszystkich ludzi. Co nie znaczy, ze wszyscy chrześcijanie to herosi, którzy zawsze czynią dobro. Nie, ludzie czasami upadają.

Przyjazd ministrów jest próbą zmobilizowania brytyjskich slużb do poważnego potraktowania tych ataków. Podtrzyma zainteresowanie mediów i utrudni zamiatanie takich spraw pod dywan. Żeby ataki nie powtarzały sie, to sprawcy muszą zostać surowo ukarani i kara musi zostać nagłośniona. Jeśli nie uda się surowo ukarać sprawców, to takie ataki będą się powtarzały i staniemy sie zwierzyną łowną.

Przyczyną ataków jest wieloletnia nagonka na nas prowadzona przez media i polityków przy okazji kolejnych wyborow czy ostatniego referendum.

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#3204.09.2016, 21:36

że niby ktoś się przejmie marionetkami jarka w UK? nie wiem co ty tam palisz, ale radziłbym to odstawić, bo ewidentnie ci to szkodzi.

TurboDymoMan
940
#3304.09.2016, 21:36

chaoticbiker....4 na 2 to nie jest zajebista przewaga....w takiej sytuacji nie ma czasu na wymienianie uprzejmości.... Wolisz gościa w jaja......w oko.... Krzesłem.... Ołówkiem.... Potem uciekasz.... Jak uciekniesz.....to Ty wygrałeś być może drugie życie.....

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#3404.09.2016, 21:38

upadają? np tacy żołnierze wyklęci? coś mi świta, opowiadał mi ktoś historyjki że wszyscy ludzie to grzesznicy. jarek też? naprawdę? :D

Profil nieaktywny
beato
#3504.09.2016, 21:45

@32

Wtedy pozostaną akcje odwetowe, czyli jakaś śmierć Anglika w Polsce, jacyś pobici Anglicy przez nieznanych sprawcow itp. To nakręci spiralę przemocy, co spowoduje exodus Polaków z UK i polscy pracodawcy nie będą już musieli sprowadzac Ukraińcow.

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#3604.09.2016, 21:46

czyli stanie się to do czego nawołujesz i czego chcesz? straszne

Profil nieaktywny
beato
#3704.09.2016, 21:47

@34

Nie ma ludzi bez grzechu, ale to nie wątek teologiczny

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#3804.09.2016, 22:09

naprawdę nie zauważasz tego jak ludzie robią sobie z ciebie jaja?

Profil nieaktywny
beato
#3905.09.2016, 21:35

a ciebie wcale nie czytają

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#4105.09.2016, 22:49

- Eee... następne? - tak na pytanie o to, co będzie robić w europarlamencie, odpowiedziała Justyna Helcyk, kandydatka Ruchu Narodowego w wyborach 25 maja. Jej partia zapowiada, że chce rozwiązać europarlament.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#4205.09.2016, 22:50

Kobiety też stanowiły załogi obozów koncentracyjnych i zaglady

marzmy1981
78 452
marzmy1981 78 452
#4305.09.2016, 22:57

to jak wyszukiwanie tej jedynej matki z dzieckiem w tłumie młodych facetów na barkach z "uchodźcami"

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#4505.09.2016, 23:04

Oni też chodzili ze zdjęciami Inki?